Capitol de roman - Gelozia

Zilele trecute ma intalnesc intamplator, cu un bun prieten din copilarie. Nu-l mai vazusem de cativa ani, asa ca am mers la un suc sa ne povestim vietile. Problemele amoroase ne intereseaza pe noi ! Iata ce imi povesteste : « Acum cativa ani am aflat de la fosta iubita ca tot timpul cat a fost cu mine, mai era si cu altul. M-am simtit extrem de prost. Si acum cand ma gandesc parca ma simt rau. Dar, incet, incet am trecut peste asta si m-am indragostit din nou de cineva. Acum nu stiu daca pot sa am incredere in iubita mea actuala sau e doar o iluzie. Ea imi spune mereu ca ma iubeste, dar parca nu pot sa o cred. Cand cineva o suna, imediat vreau sa aflu daca a fost o femeie sau un barbat. Am impresia ca orice barbat ar putea sa fie mai bun decat mine si ca ar putea sa ma lase pentru altul. Poate simt toate astea si pentru ca nu ne vedem asa de des precum as vrea eu » …

L-am sfatuit pe bietul George cum am putut mai bine. Dragul meu, suferi de o boala numita gelozie. Si trebuie sa stii ca nu vei scapa de ea, decat daca iti schimbi modul de a gandi. Incertitudinea te face sa fii gelos. Si cand simti gelozie, te gandesti ca ai putea pierde persoana care iti este necesara. Trebuie sa ajungi sa simti ca esti valoros pentru cealalta persoana. Iubirea nu trebuie sa fie egoista. Nu trebuie sa ceri nimic in schimbul iubirii pe care o porti pentru cineva. Sa iubesti inseamna sa-i oferi fericire persoanei pe care o iubesti. Si daca vei observa ca acea persoana nu iti acorda valoarea pe care o meriti, inseamna ca nu e persoana potrivita pentru tine.

Multi barbati au probleme cand vine vorba de implicarea intr-o relatie serioasa. Le este frica sa se dedice unei singure persoane si se intreaba : daca nu va merge, sau daca ma paraseste? Care ar putea fi cauzele nesigurantei si ale geloziei ? Daca barbatul isi va vedea parintii ca se inseala reciproc, va creste gandindu-se, ca asa fac de obicei partenerii, si probabil va face la fel. Daca a fost inselat. Isi va pierde increderea deoarece a fost ranit intr-o relatie anterioara.



Daca nu are incredere in sine. Daca nu crede ca este valoros pentru tine atunci se va intreba mereu de ce stai cu el si cat timp vei face acest lucru. Daca castigi mai multi bani decat el. Se va simti in inferioritate si relatia probabil ca nu va dura prea mult. Acestea sunt doar cateva posibile cauze ale geloziei. In primul rand trebuie sa recunosti ca gelozia este o problema. Si pana cand nu rezolvi cauzele, nu vei rezolva nici problema. Nu trebuie sa ne gandim sau sa speram ca gelozia va disparea de la sine.

Cea mai mare problema a relatiilor de cuplu este legata de barbatii gelosi sau foarte posesivi. Din lipsa de incredere si respect fata de sine, partenerul ajunge sa-si subjuge iubita si sa o faca dependenta de el. Din pacate, majoritatea femeilor interpreteaza posesivitatea partenerului ca pe un semn de dragoste, ca pe un gest romantic. Si ajung chiar sa-si schimbe comportamentul, doar pentru a evita accesele lui de gelozie. Barbatii gelosi reprezinta un adevarat chin pentru partenere. Dupa ce reuseste sa-si izoleze partenera de restul lumii, barbatul gelos va incepe sa-si critice iubita si o va face sa se vada intr-o oglinda deformata.

Unele femei ajung astfel, sa-si piarda stima de sine. Tipul gelos ii va repeta femeii de langa el cat de norocoasa este ca l-a intalint. In cele din urma, femeia incepe sa creada ca, ceea ce spune el este adevarat, si va ajunge chiar sa-si piarda identitatea si personalitatea, traind cu teama si dependenta fata de el. Barbatul posesiv nu crede ca este iubit si are nevoie mereu de dovezi si demonstratii de dragoste. Prietenii cuplului, il vor considera in continuare, un “tip de gasca” si nimeni nu va crede ca ea traieste o drama.

Gelozia este sufocanta si obositoare, asa ca trebuie sa facem ceva ca sa scapam de ea. Putem chiar sa apelam la un psiholog pentru a rezova problema. Foarte greu de acceptat, insa, mai ales la noi in tara. Si mai ales ca persoanele geloase se considera perfect sanatoase si cred ca au dreptate in ce priveste suspiciunile pe care le au…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu