Diversitatea inseamna acceptare și pozitivism

Azi m-am gandit sa abordez o tema putin mai sentimentala, filosofica, cu o tenta personala. Zi de zi auzim din multe parti ca ar trebui sa acceptam parerile celorlalti, sa fim multumiti cu felul in care aratam, cu cine suntem, cu punctul in care am ajuns in viata noastra.

Sa acceptam diversitatea, sa fim impacati cu felul celorlalti de a fi si de a gandi, sa nu incercam sa ii obligam pe cei din jurul nostru sa gandeasca la fel ca noi, pentru ca oamenii sunt diferiti, iar asta ne face speciali.

Diversitatea de care vorbim a existat dintotdeauna, doar ca nu am avut expunere constienta la ea. Am vazut ca oamenii sunt diferiti, poate ca i-am judecat sau nu, dar asta a ramas in interiorul nostru. Acum avem posibilitatea de a ne exprima liber parerea si de a spune tot ce credem pe conturile noastre personale. Acelasi lucru il fac si eu acum. Ce vreau sa spun este ca ar trebui sa sprijinim aceasta diversitate si sa nu mai luptam impotriva ei. Chiar daca in lumea noastra ideala toate persoanele sunt la fel ca noi, gandesc pe baza acelorasi rationamente si iau aceleasi decizii in viata, trebuie sa fim realisti si sa ne gandim ca acest lucru nu exista si este imposibil.

Da, putem sa nu fim de acord cu anumite lucruri, dar cu ce ne ajuta? Este parerea ta, nu incerca sa o impui si celorlalti. Daca gasesti alte persoane care traiesc dupa aceleasi considerente ca si tine esti o persoana norocoasa. Doar pentru faptul ca ai gasit mai multe persoane care cred acelasi lucru despre o tema sau un subiect nu inseamna ca toti ceilalti ar trebui sa gandeasca la fel. Oamenii sunt diferiti. Asta creeaza diversitatea.

Accepta parerile celorlalti, chiar daca nu esti de acord cu ele si nu incerca sa le impui altora felul tau de a fi sau mentalitatea ta. Fiecare e liber sa faca ce doreste, asta inseamna diversitate. Acceptarea e primul pas pe care trebuie sa il faci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu